В какво фирмите могат да инвестират и спечелят до края на годината

Тук ще погледнем конкретно 7-местните модели от D-SUV сегмента, тъй като те ползват данъчно облекчение и това е добър инвестиционен вариант преди приемане на еврото и края на годината

,
Hyundai Santa Fe

, Пресцентър

Hyundai Santa Fe

А ко все още има купувачи, които търсят къде да инвестират парите си (разбира се, след като са „инвестирали“ в бетона в София) преди влизането на еврото и края на годината, един голям 7-местен SUV е отличен вариант за това.

Първо, защото това ще е добро попълнение за фирмения автопарк, второ (и най-важно) – защото този тип автомобили ползват данъчен кредит. И на трето място остава фактът, че някои от тези модели предлагат допълнителни подаръци далеч преди Коледа.

Ще направим уточнението, че за мерило взимаме седемте места, плъг-ин хибридното задвижване (защото на голям автомобил му трябва повече мощност), което дава възможност и за сериозна икономия в града, и накрая ще се концентрираме само върху масовите марки.

Започваме с Hyundai Santa Fe, който се предлага като хибрид с 215 к.с. (2WD и 4WD), както и плъг-ин хибрид с 4WD и 253 к.с. Моделът има 5- и 6-местни конфигурации (подходящи за частни клиенти), както и 7-местна версия. Автомобилът е дълъг 4830 мм, междуосието му е 2815 мм. Батерията е с капацитет 13,8 kWh. Цената на хибрида със 7 места е 104 300 лв., а стартовата на плъг-ин хибрида – 113 800 лв. с ДДС. „Хватката“ тук е, че в момента моделът идва с 5% OFF от посочената цена, както и подарък 4 джанти и зимни гуми! Честита Коледа!

Тук няма как да подминем близнака Kia Sorento, който стъпва на същата платформа с междуосие 2815 мм, макар дължината да е с 15 мм по-малка - 4815 мм. Като задвижване имаме дизел със 194 к.с., хибрид с 215 к.с. (4WD) и плъг-ин хибрид със същите 253 к.с. (идентични с тези при Santa Fe). Батерията трябва да е същата, макар в спецификациите да пише 14 kWh. И цените: дизелът започва от 104 990 лв., докато плъг-ин хибридът стартира от 114 600 лв. с ДДС.

Продължаваме с Mazda CX-80, която се предлага с 3,3-литров дизелов „шестак“ с 254 к.с. и 2,5-литров плъг-ин хибрид с 327 к.с. и задвижване на четирите колела. Автомобилът е с дължина 4995 мм, междуосието е 3120 мм, най-големите параметри сред разглежданите модели. Батерията с капацитет 17,8 kWh. Стартовата цена на дизела е 111 990 лв., докато стартовата на плъг-ин хибрида е 113 390 лв. с ДДС.

Няма как да подминем Volkswagen Tayron (разглеждаме специалната серия PLUS, която включва допълнително оборудване с бонус от цената) идва на най-ниската цена, но и най-малките размери. За сметка на това компенсира с възможността да се избира между цели 7 двигателя! Дължината на модела е 4792 мм, междуосието е 2790 мм. Батерията е с капацитет 19,7 kWh. Стартовата цена на Tayron Plus (в акция в момента) е 82 929 лв. за 1,5 eTSI (150 к.с.). Плъг-ин хибридът е с 272 к.с. и стартира от цена 107 706 лв. с ДДС.

На японския фронт може да посочим Honda CR-V с плъг-ин хибрид. Той е почти идентичен като дължина с VW (4706 мм и 2701 мм междуосие), но много ниска мощност (184 к.с.), само предно и липса на 7 места, която дава опция за данъчно облекчение. Въпреки това цената му започва от 109 990 лв. с ДДС.

Седемместни модели на българския пазар не липсват. Един конкурентен (като размери) такъв е Toyota Land Cruiser, но той е фокусиран върху офроуд възможностите, има само един дизелов двигател и цената му започва от 184 480 лв. с ДДС. Също със сериозни офроуд възможности (но идентични размери), но само един бензинов двигател е Haval H9, който обаче стартира от около 110 000 лв., което е много добра оферта на фона на другите модели, но пък му липсва откъм мощност и разнообразие на задвижване.

Модели със седем места имат и други луксозни германски брандове, както и Citroen C3 Aircross, най-компактният модел със 7 места и дължина под 4,4 метра. Там цената е наистина впечатляваща след ползване на данъчно облекчение, но като размери, обеми, оборудване, задвижване изостава много, затова и не наблягаме върху цените.

ДДС цени на батериите D-SUV 7 места плъг-ин хибриди